Ottoman

Moroso
PROJEKTANT
Scholten & Baijings

Opis

Wysokość siedziska jest niższa niż zwykle, a otwarta konstrukcja mebla pozwala na większą swobodę ruchów. Wymiary przestrzenne, warstwowe wzory i użycie kolorów są głównymi aspektami przy projektowaniu tkanin. Pierwsze szkice i modele w skali Scholten & Baijings składają się z miękkich, prostokątnych "łóżek dziennych", które oferują wiele zastosowań: siedzenie, opieranie się, wylegiwanie się lub leżenie, samemu lub ze sobą. Ważnym źródłem inspiracji było wykorzystanie futonów, zwyczajowo używanych w typowo japońskich pokojach. W drugiej fazie szkicowania pojawił się pomysł, aby wykorzystać stare Imperium Osmańskie jako pomysłowy punkt wyjścia. Podnóżek jest również nazywany osmańskim. Historia osmańska dostarcza wielu wspaniałych przykładów dekoracyjnych tkanin wewnętrznych w połączeniu z niskimi elementami do siedzenia, mającymi na celu zachęcenie ludzi do interakcji społecznych. Przywoływane są obrazy picia herbaty, używania fajki wodnej lub delektowania się wspólnym posiłkiem. Ponadto istnieje wiele przykładów wzorów tkanin w żywych kolorach i z wyraźnymi wzorami graficznymi, stosowanych w szeroko otwartych, przestronnych wnętrzach. Wzornictwo mebli różni się od wzornictwa tkanin. Projekt otomany charakteryzuje się bardziej zaokrąglonymi, miękkimi i organicznymi formami. Kontrastuje to z kanciastymi kompozycjami kolorystycznymi tkaniny i tworzy wspaniałą symbiozę. Jednak oba projekty działają również bardzo skutecznie samodzielnie.